mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 december 2019

1 Adventsafton...


1. Advent är mörker och kyla,
på jorden är krig och kallt.
Man drömmer om fred och om vänskap,
men bråkar och slåss överallt.

2. Advent är mörker och kyla.
Vi tänder ett ljus och ber:
Förbarma dig, Gud, över jorden.
All nöd, all förtvivlan du ser.

3. Advent är väntan på Kristus.
Kom, Herre, kom hit i tid
och lär oss ta hand om varandra
och leva tillsammans i frid.

 så var det "bara" fästa trådar kvar



nu återstår att räkna ut hur tusan man syr ihop detta
de är hålet under ärmen
har kollat på youtube men de är för krångligt för min hjärna
får leta vidare ......

 så var vi bjudna på lite Adventsfika hos Sandströms i byn
här har vi nästan ätit rent
god västerbottenspaj
en underbar laxpaté
goda ostar och fröknäcke
kaffe o kakor o bullar

 men förstår varför herrarna sitter som dom sitter
lite "paltkoma" tror jag bestämt

 Tack Ulla o Krister för en fin eftermiddag

 pärlemormoln som jag inte fick till med mobilen

 hur jag än försökte
dom var klart blå/rosa/gula
så himla häftigt

så jag lånar en bild från NASA
så såg det ut 
 grepen på korgen är trasig

 tar fram restgarnerna och virkar ett överdrag

 Lennart fixar kvällsmaten
kåldolmar med lingon

blev ju inte så dumt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Smart handtag👏👏👏God advent🕯