mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 29 december 2019

finska julstjärnor ... de är gott det


 en vacker morgon 
jag hade hoppats på en solig dag
men fick nöja mej med en solig morgon
såg ju i alla fall solen


nu blev det kastrullbrist
men det fixade sej
Lennart åkte ner till Soppköket med lammgrytan
hällde över det i en annan kastrull
och tog hem den tomma kastrullen
Har ju bara EN stor kastrull som passar på spisen
illa illa 
så är det när man ska vara modern 
SUCK


 Pling på dörren och där står Seija med fina blommor
och en inbjudan till eftermiddagskaffe
nu ska jag ju till optikern 
så det fick bli lite eftermiddag/kväll


så där ny var kastrullen hemma igen
så jag kan koka mer kålsoppa


blev soppa till lunch


så var det dax för optikern
jag hade bokat på nätet
men bokat till "fel" ställe
men det blev rätt tillslut
har gått hos synoptik på Smedjegatan i 40 år
men lyckades boka på Köpmangatan
ja de var ju samma koncern 
så mina "papper" fanns ju i deras dator oxå
och TREVLIGA var även dom


först FYRA olika apparater
mäta och titta i ögat


sen en stunds väntan innan det var 
min tur att gå in till optikern
och kolla hur jag inte såg
fick göra en massa tester jag aldrig gjort tidigare
och så fick jag domen

Du behöver en remiss till ögon
nu har gråstarr 

ja de är väl inte hela världen
de fixar dom ju lätt nuförtiden
Annat var det när jag jobbade på ögon
då fick patiensen ligga helt still i 24 timmar
och tanken på att borsta tänderna 
eller äta en hård macka var utesluten
tror dom låg kvar på sjukhuset i minst 3 dagar



 så var det dax för fika hos Seija och Kaarlo
så himla trevligt och gott
hon hade bakat julstjärnor som jag ÄLSKAR


än lever julskinkan
här på en varm macka till kvällen


så var första vanten klar
men Hannah har ju två händer
så det är bara att sticka en till
innan den ska tovas

Inga kommentarer: