mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 24 december 2019

Fjärrlån?

 kan man tro att det är dan före dopparedagen
kl är 10.20 tomt på stan
men jag kan säga att två timmar senare
var det FULLT på stan
hade tid kl 10.30 men fick vänta
lite till
 men va gjorde det hade ju stickningen med

 bad om extra kort den här gången

 igen bok .... så jag tog med till 
STORA bibblan

 fick fint herrsällskap

 hem och fixa mat
fort ska de gå
bara att steka upp lite potatis
Man ska alltid ha kalla kokta potatisar i kylen

 ska lämna tillbaka boken 
jag lånade på bibblan i Tärnaby
Den får jag lämna med posten
tycker man borde kunna lämna på bibblan här
tänk så smidigt de vore
Är det detta som kallas fjärrlån ?
bra att ha  personlig bibliotekarie 

 Lennart for runt halva stan för att få tag i gran
slut o stängt på dom flesta ställen
(laktosfria vispgrädden var oxå slut)
men så hittade han en liten fuling på Malmaberg
inte vacker men en gran
och de är min gran
och nu när kossan o oxen
flygplanet och stjärnan som Annaeva gjorde -75
 sitter så fint i granen 
är den ju nästan snygg
nu är det jul

 kom på att vi hade ju vårrullar i frysen
som vi köpte på julmarknaden
SÅ HIMLA GODA

jo då skinkan blev klar och godkänd även den 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Önskar dig och Lennart en fridfull julafton,njut av ljus och värme,njut av att ni har varandra och njut av lite stillhet🎄☕️🕯🤶🏻