mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 december 2019

Julafton hos mej...

 Jag älskar att gå upp tidigt
sitta i mörkret med bara ljus tända
inga ljud från människor och en kopp kaffe
de är då jag laddar 
de är då jag vaknar

 så sitter årets
änglabus på grannarnas dörrar
en snöstjärna och ett hjärta

 så vaknade Lennart och vi delade ut våra julklappar

 putsa silver 
är ju ingen konst
aluminiumfolie i botten på skålen
i med skedarna
på med hett vatten från vattenkokaren
i med bikarbonat så de bubblar
Ta lite kaffe och vänta en stund
sen är det bara att diska skedarna

 det här ska nog kunna bli nått

 bjuder på skinkmacka o fruktsallad

 när unghögen kom
och jag fick hålla i lilla Emil
krama Stora lilla Thyra
helt underbart
Pärzon skulle hem och städa
Niklas o Denise med barnen skulle vidare
till Denise mamma
det var bara Ullis som fattades
men hon jobbade

 tänk att få ha dom samlade runt bordet en stund
de är glädje och lycka 
för en gammal farmor
Fia o Anton skulle vidare till Fias mamma
(tror jag det var)

 fick dom andra skinkmacka o fruktsallad
skulle väl Emil ha nått han oxå

 så var det dax för paket
Thyra blev så glad för filten
hon kramade den
va Emil tyckte var mer svåravläst

 tänk dessa kakor va de har glatt barnen
och "spisen" jag fixade till
Dexter o Lova när dom var små
helt perfekt

 fick kort från Norr
även där var filtarna till glädje

 Dexter var lycklig över sin luvfilt

så bar det av mot Upplands Väsby
tänk va dom bygger i Sigtuna
men tro nästan man kommit fel

vi kom lagom fram till 
Kalles Jul 
ett måste

 Ola o Annaeva våra älskade ungar
får man säga så när dom är runt 50 år?


 god mat och mycket prat

och så var det julklappar igen då
Ola blev så himla glad åt mössan o sjalen
han åker ner Paris om en månad 
på bilden ser han ju lite lustig ut 
men glad blev han  och det var ju kul

så fick jag en julhälsning
från mina andra barn
Linus o Robin

Önskar ett alla en 
jul utan stress
lagom med mat
många kramar


1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni har så fina ungar,både små och stora❤️Vila idag🙏☕️🕯 o kram