mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 december 2019

stolt glad o MALLIG

 Dom blir fler och fler 
julkorten i våran hiss
så roligt

 grunden till en riktigt pytt
på råstekt potatis lök o morötter
sen tillkommer kött, svamp, paprika och lite majs

 jag skippade ägget men inte rödbetorna

 då vi inte får vår lilla skrivare att funka 
får det bli "vanliga" julkort i år

 och så var det dax för dagens stora händelse
jag skull till Slottet och få en utmärkelse
vi var lite tidiga så vi slank in på ett galleri
och vad fick vi se ju vännen Pärras tavlor


 fick allt vänta en stund på slottet innan dörren öppnades

 och vi fick komma in 

 vi var tre kvinnor som fick mota utmärkelsen
för FÖRTJÄNSTFULLA HUSMÖDRAR

 Landsfiskal Ponus Nohren instiftade den 1956
Jag fick utmärkelsen för mitt jobb med soppköket
då jag var så tagen av stunden
kommer jag inte ihåg motiveringen
men jag hoppas få den på mejl

så kom mejlet

 Måd Östberg är 72 år och driver Soppköket i Intimans lokaler. 
Varje söndag under 5–6 år har Måd idogt och strävsamt tillagat maten hemma i bostaden 
och serverat mat till de hemlösa och behövande. 
Utöver det ordnar hon med sponsorer, styr upp de andra volontärerna 
och jobbar i det dolda utan att kräva någon som helst bekräftelse. 
Hon är mycket ambitiös och en kämpe.

 ingen mindre än landshövdingen  Minoo Akhtarzand
fäste nålen på mitt börst




 kaffe i salongen
jo ja tackar
synd att det inte blev nått kort på 
CHOKLADTÅRTAN med HALLON

 men lilla pralinen fastnade på kort

 jag är så STOLT o TACKSAM
tänk att bli nominerad
tänk att bli utvald bland MÅNGA sökande
tänk att lilla jag 
ja tänk dej
jag har svårt att fatta och ta in

 Kvällen fortsatte på samma tema 
nu är soppkökets volontärer bjudna på 
JULBORD ute på MÄSSEN


 Lennart vi godisbordet och Sune på väg dit

 magen står i fyra hörn
Kia har inte slickat tallriken men nästan
*fniss fniss*

jag får säga VILKEN dag
och tack BJÖRN med familj
för ett underbart julbord
nu är det god natt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är sååå värd allt positivt,trots sjukdom och elände är du alltid vänlig,positiv och har ett gott ord till alla❤️Var mallig,du förtjänar det🥰🥰🥰