mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 28 december 2019

DJUP SORG I HJÄRTAT ♡

 Hannah ville ha vantar
ja men då stickar väl mormor vantar då
blir tovade tummvantar

 Men sorg i hjärtat ..
de har varit inbrott på Intiman 
där vi har vårt soppkök

 någon har tagit sej in genom ett fönster

 och stulit en flaska "sprit"
men dom blev grymt lurade
för det var TE i flaskan


 trots denna motgång 
har Lennart och jag städat i förrådet
plockat bort en massa som vi inte fick plats med
en del skänktes till "TGVS"
tillsammans gör vi skillnad
vi har så vi klarar oss

 "lutfisk" till lunch

 förbereda inför söndagens soppkök
visserligen hotar Björn som äger stället
att inte ha öppet på söndag 
efter inbrottet
men om vi har öppet måste vi ju ha mat



Jocke tack för köttet
nu blir det lammgryta 


jag säger som Pippi
de där har jag aldrig gjort tidigare
så de kan jag nog
Lamm är inte min grej liksom

 beställde lite grejer från MatSmart i onsdags
i dag plingade de på dörren kl 17 och varorna 
blev levererade

 måste kola lite mer kålsoppa
även de till söndag
och jag börjar med kålen i ugnen
Men nu börjar jag få problem
har ju bara en stor kastrull som passar på min spis
få se hur vi löser detta

Lennart fixade💔💔🎔🎔♡ min kvällsmacka

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så ledsen och förbannad man blir - har själv jobbat som volontär på ett liknande ställe som ditt, med inbrott flera gånger! :(((
Men ge inte upp, ni betyder så otroligt mycket!

Marie i Skara

Ellinor sa...

Hoppas att den som stal flaskan skar sig i tungan och blev jäkligt besviken😡Ibland blir jag rasande men också väldigt ledsen över människor😡Hoppas att söndagen ändå kommer att gå till dem som behöver det❤️kram