mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 22 december 2019

välkommen in i dimman

 årets längsta dag och den dimmigaste tror jag
klicka här för att lära mer SMHI om vintersolståndet

 vi har så mycket som ska ner till soppköket
så vi tog en vända dit i dag med ett lass

 tog en tur ut till fiskarfruns cafe
ute på Ängsö

 skam till sägandes vi har aldrig varit där 

 men nu har vi det

 och dimman håller i sej

 plättar på gårdagens risgrynsgröt o bruna bananer


 vi har en kruka med buxbom o ljung utanför vår dörr
så fint

 hade ett ärende till tvättstugan
och träffade en surtant
jag var trevlig 
och erbjöd en maskin jag inte behövde
fick bara "fräs" tillbaka
frågade om jag kunde ta torkskåpet
fick först inget svar bara bläng
och sen i sur ton
det är ju ledigt vid dom andra maskinerna..
"Ja just nu ja Hans maskiner är ju snart klara"
ja ta den här då..
jag hängde in mitt
och visade att det fanns massa plats kvar för henne 
och hon stoppade in sin tvätt i torktumlaren
och hade tydligen inget som skulle in i torkskåpet



tovade lite och virkat lite
klar på en timme



 hemma på våran gård 

 i dag blev det stuvad kalvlever med ris



snöflingor

https://www.cchobby.se/media//catalog/product/inspiration_files/14794_hjerte_SE.pdf

1 kommentar:

Ellinor sa...

Surtanter ska vi bara glömma bort🤨