mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 20 augusti 2020

ett avbrott i livet + datakrångel




då dagen började med kabelfel hos TELIA
och varken mobil eller internet funkade
fick det bli annan sysselsättning på morgonen 






rätt stort område 


då vädret är bra och Lennart jobbar
tänkte jag mej en liten promenad


alla skryter om hur mycket blåbär det finns
ja ja allt är relativt 
inte här i på min backe i alla fall


men vad gör de Här vid Harmoni
är det ändå Harmoni





kaffe o virkning 
perfekt





och en liten eld
bara för att de är mysigt




ingen trängsel här inte





kan säga att vi har inte riktigt samma spårbredd
Fyrhjulingen och "jag"
Men va tusan armarna är det inget fel på
får lite styrketräning på en gång




var det inga blåbär så är det fler lingon
men dom behöver lite mer sol 


pust o stön nu är jag snart hemma



2½ timme var jag ute
och nu är jag helt slut



så "mat" fick bli keso med sylt 
orkar inte mer

ja ha och där började datorn krångla
tänkte du skulle fått se svamparna jag plockade
och paketerade i små påsar till frysen
5 påsar blev det

och kvällens mat blev ostkorv med vita bönor

ett släktforskarärende dök upp
kul att damma av dom kunskaperna 

få se om det kommer bilder senare 
man vet aldrig men nu vill inte datorn i alla fall 


få se nu...bilderna kommer in men inte riktigt där jag vill och text är än krångligare
men jag tror du fattar








 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Väldigt fina promenadbilder👍