mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 27 augusti 2020

mera LYCKA


HJÄLP fågelmaten är slut
så i dag fick dom Müsli  
hackad korvmacka rivet äpple
och nötskrikan fick blodpudding
hen var gladare än jag åt puddingen
på kvällen fanns inte en bit kvar


känner för att göra nått

recept på 


medans kakan kallnar tar jag en tur  ut i det fina vädret



har både svamppåse
(den här fick dock stå kvar)


och blåbärshink med....
men var är blåbären??


härligt i skogen i alla fall


oj sann ....


all skog är inte vacker


kan säga att nu är jag TRÖTT
och har ont i överkant


inte lätt att köra Carl-Oskar i knaggliga uppförsbackar
och bromsa i nerförsbackarna


ja lite blev det 
små ynkliga blåbär som nästan inte var mogna 8 dl i alla fall
nu får bären  ligga och torka lite 


värmde en kålpudding som nu var en kålröra


fixade till kakan


så stupade jag i säng
men ryggen o foten värkte så det blev inte så mycket vila



eftermiddags kaffe blev det dock så småningom


och svamprensning 


och stekning 
synd att Björksoppen blir så svart när man steker den


här är det bara Rensopp, Sammetssopp och Taggsvamp
dom håller färgen bättre


ska bli sylt till morgondagens pannkaka


fick två små burkar sylt 
den med etiketten förpassar jag till frysen


kvällens middag
dubbelpanerad SIKFILÈ med Björksopp o kapris 
remouladsås, inlagd gurka
veckosallad, salladsblad
och så en potatis
250:- på krogen 
😀


repar upp 
kom på ett annat sätt att göra intagningarna 
så de blir snyggare



Konsum hade färsk majs stod det i bladet
de hade dom INTE fick bli den förkoka 
i plast...
men god var den


då var alla delar klara



Kväll i Yttervik
de är vackert de


trött o ont 
jag ska inte gå så långt
jag ska inte plocka bär
men jag VILLE
och det är bättre i morgon 
eller nått 

 

Inga kommentarer: