mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 31 augusti 2020

försiktighetsåtgärd


 Ung domherre önskar god morgon


  HÖSTEN är på G


 likaså gudstjänst i Tärnaby kyrka



dagens text


och dagens predikan


Tärnaby barockensemble
dom är så himla duktiga
  








i väntan på kaffet


 kyrkfika på macken


 och gratäng när vi kom hem
hade ju kvar sen i går 
perfekt en sån här dag


 jag vilar och Lennart fotar






han tog en sväng om lingonen
MEN DOM ÄR JU INTE MOGNA 


försöker rädda vinbären 
(trastar o skator gillar oxå vinbär)
MEN det började blåsa så lakanen for sin väg


älgfärsbiffar o stuvade makaroner
gott igen då


har börjat fixa till tröjan


blir nog en kall natt


så odlingen får sova inne i natt
som en försiktighetsåtgärd 


1 kommentar:

Ellinor sa...

Man får vara lite vaksam nu,nattens kyla kan vara elak mot vissa plantor.Min farfar kallade dahlior för pyjamasplantor,dom klarar absolut ingen kyla,sallad likaså.Stackars känsliga varor🥶Men jag njuter av lite kyla på natten👍