mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 augusti 2020

Ta avsked av en kär vän och sen få välkomna barnbarnet


där borta vid fjällets fot bor jag 
detta kort är ett "lånekort" från nätet
bara för att ni ska få se hur fint de är här
lite korvgryta/soppa 
som mjukstart på magen
mår fortfarande lite kass
men har inget ont och hjärtat slår som det ska


ja men ser man på Där kom en bok
fick ringa till Storuman kl 12 och tala om min adress
så nu kommer boken på posten

fick sova ute även i dag...
och Vilda vaktar 
Niklas är på väg
så jag förbereder inför kvällen
ska bli lasagne är tanken
 

i dag har vi varit på Lens Begravning
så otroligt fint att kunna vara med 
och ta avsked av en kär vän o kollega
(klicka på den blå länken)
även om begravningen var på Finnåker 
och vi är i Yttervik

Har varit emot begravningar över nätet
tyckte de kändes ovärdigt
man jag har ändrat mej
MEN SÅ FINT DET BLEV

"Kom ihåg att vi fick 
bara tre direkta order från vår Herre.
1- Gör detta till min åminnelse, 
2 - gå ut i världen
  3 - älska varandra. 
Resten är bara vad jag kallar teologisk humbug."
Len Howerd
Ja men så då kom han då vårt yngsta barnbarn
ska vara här och fiska i några dagar
han har kört bil hela dagen
bra jobbat
så blev det lasagne om än lite knaprig på toppen
vi var ju på begravning och hade liksom inte full koll
så går solen ner även i dag
och jag mår bra igen
magen är som den ska 
och kraften (de lilla jag har) är tillbaka

1 kommentar:

Ellinor sa...

Härlig läsning,njut av pojken några dagar❤️