mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 april 2022

Adam blev segrare...


dagen började med att Hedda
skulle på "besiktning" 
i Blå Huset


kolla ögon
kolla vikt
och vaccination

Lite läskigt är det
men det går bra

* Ögonen var MYCKET bättre ja nästan BRA
nu ska vi bara "stöd" troppa och 
vi kan ta samma ögondroppar som jag har

* Vikten hade gått ner en smula
1½ % av kroppsvikten i veckan 
är att rekommendera

* Och så var det 
vaccin mot katthosta


utanför Blå Huset växte en
hängsälg
med så gulliga
"kissar"


snabblunch
fiskpinnar o mos


Lennart for ut med kameran


och jag hade tid hos frissan


nu var de klippt


när jag gick från centrum såg jag 
vitsippor på vår gård


så skulle vi ju äta igen
det fanns rester i kylen
kött o sås o ris



kvällen med en rafflade final i 
Sveriges Mästerkock

där dom två kompatanterna 
var lika duktiga 
(enligt mej)
men där 
Adam drog det längsta strået 




 

Inga kommentarer: