mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 april 2022

borde klippa mej....


i dag är det premiär för 
balkonghäng på förmiddagen


det är bäst att passa på 
när solen skiner 
och det inte blåser från 
det här hållet

BEHÖVER KLIPPA MEJ helt klart
får hoppa in på Sax o Kam 
och höra om en passande tid


de här var i dag 2014
betydligt kortare i håret
och betydligt solbrändare
vi var ju i stugan då 


lunchen fick bli ute i solen
den stuvade spenaten i går
blev soppa i dag


någon sa att det var kärlekens dag
man borde kanske baka
kärleksmums
(men jag avstår)


på kvällskvisten
åkte Lennart in till stan
och lämnade en krukväxt
och en kasse lakan 
som ska bli till glädje
för någon flykting
från Ukraina
det är 
Tillsammans Gör Vi Skillnad
som fördelar gåvorna 



jag ska fixa till en fläskytterfilé i stället


jag gillar den styckningsdelen
kom i för 12-13 år sen 
bara ett nytt sätt att stycka på 
de är ju samma bit som 
kotlett och den biten som kan bli kassler


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tar tacksamt emot hjärtat🙏