mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 april 2022

Korv med bröd...

 


nu hade köttet stått i ugen hela natten
dax för lite "saltbad" i kylen
några timmar


lagom till lunch var den klar
min tjälknöl
till den blev det 
kantarellsås + mera kantareller
potatisgratäng
pressgurka o linong 

RENA LYXEN
undrar vad detta skulle kostat
på en restaurang??

Naturbetat Kött  är från Slussfors
 kantareller o Lingon
är från Tärnaby 


blev lite "över"
två middagar till 
som nu får bo i frysen ett tag






jag lägger men och lyssnar klart på min bok
bok nr 2 i serien om 
dom sju systrarna



Lennart tar en sväng
till flygmuseet 
Det är helt klart hans grej och inte min


i kväll blir det korv med bröd
på ett lite roligare sett


hade varit snyggare med 
tjock varmkorv
men nu blev det med 
1/4 falukorv i varje paket
gott blev de i alla fall





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jösses så god mat👏Lever ju på soppa nu men sedan ska jag testa allt✊️❤️