mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 april 2022

Julen varar än till påska ... eller hur Jocke


jag hade tvättid i dag⁉


förstod inte hur jag kunnat boka på skärtorsdagen
men när vi kom till tvättstugan förstod vi


vi bokar med penna på en almanacka som 
styrelsen sätter upp en månad i taget
och där var påsken en vecka senare...
ja så kan det gå
men nu är det fixat


och det blev palt till lunch


vi tvättade Heddas sovkuddar
hon godtog en filt så länge
som synes
Men nu har hon fina fräscha
 kuddar att ligga på


Julen varar än till påska
och nu far sista burken anjovis
som vi fick av Jocke


två stora och en liten
den lilla är till påskafton
dom stora får bli kalla i frysen


så där nu är det PÅSK
jag har fått mitt godis


dumplings till kvällen


kvällens TV
ett så fint program om
Göran Zachrisson
en riktig legend




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Finaste Heddakatten,tror inte att hon gillade det❤️🐣