mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 april 2022

solen skiner



Dagen började med 
gruppträning för höftopererade
i detta underbara rum
45 minuter träning
många för balansen
och det har jag ingen
så det var JÄTTESVÅRT
jag fick avstå några
göra någon lite annorlunda
än dom andra
men helt slut blev jag
nya tag nästa vecka

 Jan Stenberg och Thomas Nordströms fantastiska skapelse 
i vårdbyggnaden på Västerås lasarett.
 ”Lövverket”, som består av hela 576 stycken löv från 72 olika träd,
 hänger i 96 tunna vajrar som är upphängda i ett ”cykelhjul” (12 m i diameter). 
En gång i timmen roterar lövverket 
väldigt sakta under 10 minuter 
och skapar då stämningsfulla ljusreflexer.
”Lövverket” fyller det över 30 meter höga rummet 
och kan ses av alla som vårdas i rummen mot gården, 
som passerar eller gångtränar på marken.


jag fick ta tålamod
då min taxi skulle komma
50 min senare


men jag hade ju stickningen med 
så det gick ingen nöd på mej
mer än att jag var fikasugen


dagens lunch 
"gammal" potatisgratäng (men nu är den slut)
och stekt korv o lite grönt


stilstudie på balkonghäng



en fågel på grannens balkongtak
ack så spännande


var över en vecka sen vi hade pälsvård
tror Hedda kan ligga/stå och bli 
borstad hur länge som helst
hon bara älskar det

undrar om  hon tänker byta ras...
till nakenkatt??


inte bara Hedda myser på balkongen
matte mår bra hon oxå
även om träningen tog hårt


mera mat
cowboygryta med yoghurt


i dag har Lennart varit till 
optalmica
och fixat vänster öga
och än så länge är det helt OK
hoppas det håller i sej
om 6 veckor får han 
gå till optiker och fixa nya glasögon




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

💪🏾❤️