mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 5 februari 2023

ett glas vitt


köpte såna små bagetter
som ska gräddas hemma
blev till frukost i dag


1 januari virkad 
nu gäller det att virka ifatt dagarna


potatisgratäng o kassler är ju inte så illa


var upp till lasarettet en sväng


hälsade på Kerstin
som var rätt pigg ändå
hade med kaffe o äppelkaka
de satt fint 
Men oj va smulor hon fick i sängen
*fniss fniss*


en lite suddig måne stiger över
hustaken


kvällsmaten blev
varma mackor med 
potatis, skinka, tomat o ost
och ett glas vitt


så var de ju mello i kväll
och det blev som jag trodde
Jon-Henrik gick direkt till final


har man stickat fel får göra om
Jag tar en tunnare sticka och 
sticker/plockar upp maskorna
sen är det bara att dra ur stickan
jag stickat med 
lite lättare än att repa upp och 
plocka upp maskorna 

nästan två varv inte kul
men nu är det gjort
bara att börja om 


garnet till temperaturduken låg i 
värdens bästa prasselpåse
enligt Hedda


så de var bara att flytta garnet
för nu är det Heddas påse 
så de så


har inte blivit så mycket virkat
stickade ju fel och fick fixa det
 två dagar/varv till blev det
ska ta tag i saken i morgon
"tror  jag"

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt att din vän kryar på sig🍀✊️