mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 februari 2023

Love letter in the sand


men Matte då
va har du nu hittat på
de här är ju inte min matskål // Hedda


Nej de är det inte
men du får jobba lite för födan // Matte


omelett till lunch
kassler o potatis o purjolök


så var det dax för 
ÖNSKEMUSIKEN
Vi hade önskat
Pat Bone 
Louis Armstrong
Kjell Höglund
och så kronan på verket
Noice Makers 
(ingen kände till grabbarna från Tärnaby
inte så konstigt kanske)


förskolan kom och tog en svängom


och somliga ville inte tillbaka till
avdelningen 


gott om folk var det
och trevligt är det


inte bara förskolan tog en sväng om
här är det IngMari o Bertil som svänger


mos på rotfrukter av olika slag
och stekt frukostkorv
blev kvälles middag


pratade länge och väl med Henrik
min vän Kerstins son 
hon ligger nu på sjukhuset här i Västerås
så i morgon ska Jag  gå och besöka henne  
och få se med egna ögon
hur hon mår 


på spåret
Carina Bergfeldt 
och sen klimatsmarta hus i Etiopien

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tror att din vän kommer bli glad av ditt besök och jag hoppas innerligt att hon blir ok igen✊️Örjan får också jobba för maten,nått ska våra bortskämda pälsklingar göra🥰