mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 februari 2023

MERA GARN 🧶🧶🧶🧶🧶🧶


skrev i går kväll att jag ville
ta mina årliga prover
för jag känner mej 
orkeslös 
men Peteer vill se mej först
tydligen 


Lennart har åkt ner till 
sjukgymnastiken och jag lägger till
36 maskor jämt fördelat över varvet
För att hålla koll sätter jag en markering
vid varje ökning 
räknar upp 36 markeringar och när varvet
är slut ska även markeringarna var det
är dom inte det vet jag hur många
maskor jag MÅSTE peta in på nästa varv


blev så glad när jag såg Pilgrimsfalken
i webkameran 
den är grön för att lantmännens reklamskylt
lyser på den


här har Annalena Hällström lyckats fånga dom
på samma pinne utanför sitt bo
MEN från utsidan
60 m upp i luften är dom
hon har bra kamera 


var med i en tävling 
de hade jag glömt


i dag kom vinsten


så bra just i dag när jag mår lite
si och så
är ju orolig för min vän som ligger
på IVA i Uppsala


lättlunch


Nu kommer brandväggarna på våra balkonger


till kvällen blev det köttgrytan från helgen
och värmde potatisen i grytan
blir så gott 


Lennart var på bandy i kväll
blev förlust 


vilken TV kväll
Farmen
Mandelman
och så Köping på det
avslutade med lite 
barnmorskor i Skottland


i dag har jag beställt detta garn
får hämta de i Tränhammar
ska bli en 
temperaturduk
inte en filt de här året

 





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såå trist med din vän,hoppas innerligt att hon kommer att repa sig.Så avis på din läkarvård,jag har bett om remiss ang prover,får komma i slutet av mars😡Det suger lite eftersom jag är säker på att mina järnvärden är urusla men det fattas tio läkartjänster här så vad ska dom göra?Måste byta vårdcentral men just nu finns inte orken,måste ju lära upp en ny läkare om gbp och det ev strul som blir ,ska ta tag i det när jag orkar.Fina pippibilder👍🤗