mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 3 februari 2023

Sagostund för vuxna


nu har jag fixat till garnet
bestämt färgintervaller


bara rester 


Lennart var på "gubbfika"
och jag på 
sagostund för vuxna
Håkan läser Ålevangeliet
förra åtet blev den utsedd
till årets högläsningsbok
en bok om författaren och hans far 
och hur ålen förde dem samman. 
En berättelse om ursprung, 
öde, livet och hur det bör levas. 
Samt om det som är livets sista 
och ofrånkomliga utmaning: 
hur man hanterar döden
trevlig stund


det bjöds på semmelrulltårta idag
och jag sa till Elinor att hade Lennart 
varit med hade han fått en bit och jag
kunde smaka på hans 
men att jag inte skulle ha någon
Då säger mannen som står bakom mej i kön
att ge henne en sked så kan hon smaka på min
och så blev det 
och det smakade semla och var perfekt 
men jag tog dock ingen ändå
MEN TACK FÖR SMAKBITEN 



torsdag 


två pannkakor
ost emellan och en klick äppelmos



efter farmen o torpet
det naturprogram
och Hedda hade fullt upp
så "katterna" höll sej i rutan
och inte kom närmare

 

Inga kommentarer: