mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 februari 2023

när ❤ kommer på besök


i dag blir det linscurry till lunch


riktigt gott


vi fick finbesök Annaeva kom och var hos oss
hela dagen så roligt
Lennart hade varit på sjukgymnastik
och gick direkt till Mötesplatsen
där vi träffades för en fika


och lyssna på Håkans bokprat


så kom Bosse "greven"  och det 
blev en hel del prat


jag  hämtade en bok jag beställt
Främmande fåglar:
 Jascha, mormor och jag


har stickat klart ett par tofflor
och som vanligt är det någon som
oxå vill vara med och kolla


så där ja 
nu petade jag ner Hedda på golvet


vi tog en vild chansning
och gick ner till tvättstugan
för att se om det fanns någon 
maskin ledig 


och det var det
 så tofflorna blev lite tovade


innan Annaeva körde hem blev det 
köttfria köttbullar stekt potatis o vita bönor


Farmen, Torpet


sen blev det Heddas tur att bestämma
vad vi skulle se


SNÖLEJOPARER


hon var helt fascinerad 
tror aldrig hon legat så länge
och varit på helspänn 


SURA kivi är inte gott
och ändå äter jag
får ju nästan ont på tungan


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Mysigt med besök👍