mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 februari 2023

Kärleksgirlang ❤🧡❤🧡


tidig morgon och "gubbarna"
håller på med brandväggen


hos oss var det knepigt 

Hedda har full koll
och killen med pälsmössa
lekte en stund med Hedda genom fönstret 


vi åkte ut till Maxi Hälla
och stödhandlade
tog en fika på NYA resturanden
där ute
vi fick inte fika inne på restaurangen
för vi hade ju kundvagnen utan
vi fick sitta utanför 
ja dom hade soffor bord o stolar
där oxå 


när vi kom hem hade dom isolerat
hela väggen 


pytt på blodpudding o prinskorv
Lennarts lunch


och jag sista skvätten morotssoppa


så var det dax för 
pyssel med förskolan


vi gjorde en lång girlang
med hjärtan



den pryder nu ett hörn på
café mötesplatsen


så tog dom tag i våran 
brandvägg


det blev att kapa och fixa 
men nu är den där


när jag köpte "billiga lådan" sist
fick jag några gurkor
dom var lite beska i kärnhuset
men annars helt OK


fixar till lite pressgurka



lagom klar till kvällsmaten
fläskgryta med curry o äpple


jag stickar på 
i dag blev det att repa upp en bit igen
men nu är jag ifatt
de var inte så mycket men fel var det
och jag gillar inte de


i dag blir Jack 3 mån
släktens minsting






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kärleksgirlanger känns extra viktiga i dessa tider❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️