mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 april 2018

en hyresgäst som inte går att vräka.... men annars en bra dag


 Talgoxe o Domherre på inflygning till restaurangen Solrosfrö
Koltrasten sitter på uteserveringen och äter makaroner

du tänker väll inte röra min mat??

 nu har allt snö rasat från botaket
tur det bara är sommarsaker där inne
för den snövallen är inte att leka med

så vart hjärtekatten Thyra klar

 slut på kubb så det fick bli några nya

 kåldolmar till lunch jo ja tackar

 i dag var det RIKTIGT gosigt i solen

 ja du ser t.o.m raggisarna for

 Sidensvansen poserar högt upp i granen
men med min lilla kamera kom han på bild ändå


 sylta är underskattat tycker jag

 så gick solen ner även i dag

titta vad jag hittade i min låda... kan nog bli en sjal


jag har sagt det förut och jag säger det igen
jag tycker inte om den där Sjögren som flyttat in i min kropp
vanliga hyresgäster kan man vräka om dom ställer till bekymmer
för hyresvärden 
men se den här Sjögren får man dras med livet ut
har talat med både polis o störningsjouren 
(vårdcentral o lasarett)
och alla säger samma 
bara att hålla 
ut 

ja ja många bilder blir det 
men det blir nog bra när det blir klart

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina fågelbilder!/ Marie i Skara

Ellinor sa...

Jättefina bilder!Nu har ni en fin tid framför er och våren kommer med stormsteg😍Sjögren är dum😡Kram Ellinor