mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 april 2018

REGN regn och så lite snöblandat REGN

 äntligen sitter den på blockning

 får sitta i sträck till i morgon
då ska jag sätta upp den andra som är gul som  solen

snacka om aprilväder

 det smälter så det knakar

 så fick vi finfrämmande
Lennart fick en laddning korsord

 och jag fick fina tulpaner

 Åsa o Marie kom 
vi ventilerade väder och vind 
livet o döden ... och tusen  andra saker 

 lunchen kålpudding 

 så har jag fixat glasyren och skurit den i lagom rutor

 så var det då dax med FILM
men först berättade Lars att han fått
ABF Västerbottens kulturstipendium
HURRA HURRA de är han mer än värd


Kvällens film var om Norrlands reportern Erik Forsgren
så fin skildring av en fin man
och vilket jobb han gjorde 

 så var det dax för fika

 vi höll med gokaka och Ulla o Krister med smörgåstårta






Rolf höll "tal" och tackade 
han t.o.m sjöng en liten stump som tack för fikat


2 kommentarer:

Ellinor sa...

Hämtar styrka hos dig❤️

Unknown sa...

❤️❤️❤️