mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 april 2018

Kunglig glans och kåldolmar


så sitter nästa sjal på blockning

garn May Flowers 3 
så mjukt, så skönt. så underbart att virka med
en riktigt skön sommarsjal
och den är MIN

det smälter så det knakar

ekorren gräver djupt för att hitta nått
frö som fåglarna glömt 

nederbörden hänger i luften
 
så kom hon då vår Kronprinsessa
och vad ser jag är det inte bästa Lars som eskorterar 

och var ska prästen vara om inte där folket är

 Viktoria fick träffa våra ny innevånare



Bosse visar bilder på 
pappa kungen och mamma drottningen som han tog en gång för länge sen





klart man ska ha kaffe även om man är kronprinsessa

jag var hemma och fixade med lunchen


mätta o belåtna
Yulia o Jocke var nöjda i alla fall

fick en så underbar blomma

 på eftermiddagen gick Lennart upp till 
"stenen i svängen" ända stället det är lite besvärligt på vägen
och hackade lite för att isen o vattnet ska försvinna


djupfrysta lingon...

jag fixade till en Chili con Carne
blev lite stakt


1 kommentar:

Ellinor sa...

Inbillningsfrisk är mitt namn😀Fint kungligt bedök och en underbar sjaj,blir glad av att se den😍kramen