mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 april 2018

KÄRLEK i ord o handling

Morgon i fjällen när den är som bäst
mycket härlig snö och sol
vad mer kan man begära av Vår Herre

förra året såg man både busken och grinden

ekorre med kastmärke 
eller är det bara lite snö

sänder Lennart till Konsum
med lilla listan inte mycket men det fattas ju viktiga saker
och han vill dessutom göra marmelad

 DETTA MINA VÄNNER ÄR KÄRLEK
på hög nivå

det stod inte på listan 
och han gillar det inte
Men han har köpt den till mej 
för att han vet att jag gillar det
och han sa att han tyckte jag skulle 
få lite uppmuntran nu när jag har ont i ryggen

underbar man jag har 
helt klart

kärlek i vardagen kallas det vist

 det blev dock kokt fisk med ägg/räkor/persiljesås
till lunch när han kom hem

 liten stilstudie av sidensvans

 så var det då dax för LYX



Lennart åt fläsk o löksås o potatis
det gillar han mer

 så var lilla duken klar


 nu får den ligga här 
fuktig, fastnålad och spänd

 jag skulle ta mina värktabletter
går mot diskbänken och tittar ut genom fönstret
OJ säger jag bara
SPARVHÖKEN 

 och vi han få henne på bild 
för det är en hon säger dom som vet




HELT MAGISKT 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Mäktigt besök😍