mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 april 2018

Lars har fått en tårta och vi två nya fåglar att pricka av

 inte lätt att fota när man får bråttom
det sitter en gul fågel på Fredriks tak

den här bilden är från nätet 
det är samma art ... fniss fniss
Forsärla i alla händelser

även detta en bild från nätett
det är en gransångare (tror jag i alla fall)
den satt utanför vårt fönster i dag 
och jag han inte få fram vare sej
mobilen eller kameran innan den flög
Lennart såg den igen på eftermiddagen 

 liten lunch broccoligratäng o bacon 

 och så blev det nån timme i solen

 i dag kom t.o.m parasollet fram på riktigt

virkade några varv i solen 

 kl är 16.30 och det är fortfarande VARMT ute
(och inne)
Våran Lars har fått VK:s Tårta
(han fick den för flera veckor sen så vi fick inte smaka)

 ett helt uppslag i dagens Västerbottens kuriren

 så var det dax för kvällens film

 en helt UNDERBAR film om Astrid i Joesjö
när hon kardar spinner och gör garn
det är barnbarnet Jan Stenmark som filmar
det roliga var ju att det är ju Ragnas mamma 
så det blev mycket snack efteråt 

 Väggen upp till fikarummet...

 små tänkvärda lappar som barnen gjort

 i kväll hade Lars kokat stark kaffe

när vi kom hem låg detta i lådan
en postlåda full med lycka

 nu lägger jag sjalen åt sidan ett tag
och virkar pekbok i stället

Inga kommentarer: