mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 april 2018

lika som bär

en tur till Hemavan för att fylla på förrådet
och gå på bolagen och tala med Carina 
köpte lite vitt när jag ändå var där

Lennart smaskade i sej den här skapelsen hos Janne
jag tog dock bara kaffe i dag

gjorde mos på några tråkiga morötter till lunch
nu när vi hade köpt nya fräscha 
och så älgbiffar som vi hittade i frysen

man skulle kunna tro att det är tråkigt att virka "grytlappar" 
men det är det inte och det ska ju iinte bli grytlappar heller 

ska nog kunna få till en middag på det här

stekte på några skivor av kaslern
la i botten på formen
stekte lök, svamp o paprika och la på
och överst några skivor tomater

hällde över en sås på grädde och sweet chili sås
fick stå i ugnen tills potatisen var klar
svampen var ju torkad och jag ville få den lite mjuk

perfekt ...

ett stilla vårregn kom frampå eftermiddagen
solen har inte lätt här inte
men hon syns

här är en annan liten sol
Thyra 6 mån
och här är Thyras pappa Niklas
lilleman kallad eller Picko

och så har vi busan Bettan 7 mån

och hennes pappa Henrik när han var liten

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lika som bär❤️