mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 april 2018

#knytblus och svårfångade fåglar

 Att fota fåglar är inte de lättaste
i dag försökte jag mej på att fota

Rödhaken....
men han var liksom bofinken i går lite omöjlig att få på bild

 lättare att fota hund

 på jakt efter nått gott

jo då det låg allt en bit leverpastej i snöhögen

 men koltrasten fick jag på bild i alla fall


 och kolla här KNUT fastnade på bild
likaså en blåmes på inflygning till matbordet

Levarkaka till lunch 
synd att man blir mätt så fort

 grönsiskan kom också idag

 återbruk av en purjolök

 och så kom Doris på besök 
då for alla fåglar och ekorren all värdens väg
men dom kom snart tillbaka

 lunch på G


 inte kul när fingrarna blir vita 
bara av att virka

 lyssnar på radion
Skellefteå AIK vann hemma mot Djurgården med 6-2. 
Därmed är Västerbottningarna vidare till SM-final mot Växjö Lakers.

 Lennart fixar lite kvälls gott
ris a la Malta

jag har ingen knytblus men jag knyter näven

Inga kommentarer: