mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 april 2018

Gula, Svarta, Röda och Stora.... hoppas på många i sommar

 Ont har jag ju alltid
men inte så här ont som jag har nu i RYGGEN
en ny upplevelse...  
som inte känns nödvändig

 lite blå himmel på morgonen innan det började snöa
ja snöa och snöa ... det kom ner nått

 även om jag har ont måste jag ju göra nått
så varför inte plantera om lite tomater

 jag satt ju frön direkt från tomaterna
jag menar jag la tomatskivor på jorden
små gula, svarta och röda och en stor tomat

 så nu hoppas vi på en stor skörd

 Torsdag i dag ju

 men vad gör Fredrik i trädet
ska han rensa fågelholken
nej han ska sätta upp en elkabel
som sen ska gå över vägen så vi får
el till vattenledningens värmekabel

 kan ju inte sitta så länge i taget
men nån ruta blir det 

 ibland blir det "konstig" mat
men så här fick vi fläsk o löksås i skolan

när det är lite synd om mej 
tröst med tomteskum o kaffe 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tog ingen snitt till dig eller mig igår,dom såg feta och majonäsiga ut och jag ville inte att vi skulle få ont i magen,det räcker med din rygg🤪kram Ellinor