mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 april 2018

Gloria o Elsa... vilka kvinnor

 HURRA jag har tvättat skorna
i tvättmaskinen och Göta Petter så rena och fina dom blev 

 dagens lunch med Åke ägg

 i dag går jag med fina
 sköna sjalen på

Lennart har börjat med lite vårarbete
även om den metrologiska våren låter vänta på sej

 torsdag ...

 titta så fina pannkisar det blev med 
"riktiga" ägg

lyxa med glass o hjortron

 har chattat med bästa Gloria vårt fadderbarn i Uganda
hon har börjat på en högre utbildning 
inte lätt men det går
hon måste bo på skolan
De tror jag är bra för då kan hon studera i lung och ro
hemma blir det nog inget skulle jag tro
skall sända lite extra  fickpengar till henne
hon är ju en vanlig tonåring 
med vanliga "behov" 


och så ringde bästa tant Elsa 97 år 
hon bor själv än så länge 
i sin lilla lägenhet i Tillberga
de här kortet är från 2015
när hon och Patrik hennes barnbarn
kom på besök här i stugan

så var då nästa på G

Inga kommentarer: