mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 11 augusti 2019

en bra dag trotts allt ...

Börjar dagen med ett HURRA
för Henrik som fyller 37 i dag
det här kortet är ju några år 
man ser det på Dexter som i dag är 11 år
men jag bara älskar det här kortet
HURRA igen HENRIK

(Henrik är mitt barnbarns man)

 Nu ska det friseras...
i går var det han och i dag är det busken

 Lennart måste ju ha sjöutsikt 
från sin plats vid köksbordet
tror det blir lite mer klippa 
innan det blir klart

 Bettans "grej" ... få se vad det blir

 så kom regnet...
kan säga att det kom ner fukt 
till och från nästan hela dagen 
men det blev ändå inte mer än 5 mm

 lunch 

men nog är det gott med egengjorda köttbullar
på köttfärs från naturbetade kossor i Slussfors 
och lingon från Yttervik 

Lennart har varit trädgårdsarbetare 
mellan skurarna
här får den så kallade gräsmattan
en klippning
och altanen fick sej en omgång olja till

 dagen middag 
korv i ugnen på mitt vis

 Purjo i botten
korv med senap o bostongurka
tomatskiva o riven ost
chilisås + matgrädde


 och tänk vi blev mätta även denna gång

blev en korvskiva över till Doris oxå 

fixade en kakdeg
får se när jag orkar få till den

ser ut att bli en kanin..
en kanin med LÅNGA öron
= då blev det en tysk HARE i stället
eller möjligen en Väduskanin
men den är nog för smal för det sista 

Inga kommentarer: