mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 augusti 2019

mycket gjort fast det var söndag...

 Började dagen med att göra färdigt
harkaninen

 blev ju rätt bra ändå
får se va Bettan tycker på tisdag

 det är ju söndag 
så vi for in till byn och Kyrkan
det är ingen skogräns men ändå
Emmas små skor är ju för söta

 Elisabet höll en bra predikan som vanligt

 "kyrkkaffe" på macken

himlen är grå 
men jag ser allt lite blått
det är  hoppet man lever på

 hemma blev det rester
att värma köttbullar sås o potatis i samma kastrull
känns som barndom på nått vis

 medans jag vilade fixade Lennart ute
man ser inte vars blommorna är 
mest gräs

blev ju en hel kärra gräs....

 och aklejorna syns igen

 fixar och trixar lite när jag vaknar
ett band i ärmen på tröjan så den blir lite smalare

 skall försöka rädda skjortan
sprättar bort kragen

 för att få tyg att laga hålet på ärmen med

 stickar klart strumpan

 så har dom stått i kylen sen i fredags
nu är dom reda att ätas


 räknade inte 
men de måste ha varit minst 36 stjärtar
för dom var så himla små

 men goda i alla fall

skål min vän

 liten macka

stor macka

 blev några kräftor kvar 
få se i morgon var de blir av dom

1 kommentar:

Ellinor sa...

Älskar harkaninen❤️❤️❤️Min lilla Mollyprinsessa har rosa foppatofflor i storlek 20,dom är söta som praliner💞💞💞kram