mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 augusti 2019

en dag som pytt i panna ... lite av varje

 en bulldeg ser dagens ljus

några mörka och några ljusa
just som mänskligheten

 orkade inte göra bullar på hela degen
fick bli en längd oxå 


måste ju bara prova detta....


 blev ju inte så illa...men det kan vara mer oliver
eller jag tror att inlagd gurka eller bostongurka skulle passa bara oxå

 mörka bullar och mumsmums 
jo ja tackar gottigottgott

 beställde den här i lördags kom i dag
snabba ryck och kostade bara 79:- med frakt
tyckte jag var helt ok

 en liten pippi på staketet till altanen

 så otroligt söt
(är nog en grå flugsnappare... 
men jag är inte säker Men NÄSTAN)

stekt fläsk med löksås
Svensk husmans är ju bara så himla gott

 Lennart förbereder inför morgondagens palt

 och så skar vi stora formen mums mums

 våra vinbär har en bit kvar...

MEN VA TUSAN HAR HÄNT 
vad/vem är det som har gjort bladen prickiga
Är det nått jag ska göra nått åt??

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kan inte hjälpa dig ang vinbären men det finns säkert kunniga,allt du lagar/bakar ser såå gott ut👌men fiskbullar är också ok😂😂😂kram