mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 augusti 2019

nytt recept .....

 frukost hos AnnaLisa för att hämta symaskinen

 köttsoppa från burk 
ja ja 
 salladen växer
har skördat halva lådan

då jag klipper av salladen
kommer salladen upp igen

 fick ett kärt besök 
Sigrid kom på en snabbis....

 lånade ju  symaskinen 
så nu är det dax att sätta igång


 Blev bra...
om än inte snyggt o proffsigt 

 dax att fixa maten





 blev riktigt bra 
men köttfärsen behöver mer kryddning nästa gång

 NU vet jag ....pippin är en grå flugsnapparen
tack Håkan du är en pärla

 Kvällsmacka... salt under bananerna

Jag minns va Hannah berättade för mormor Hjördis
jo att hon tagit namnet Carpemo
och jag får säga att jag var lik mor reden då 2010

1 kommentar:

Ellinor sa...

Spännade med blomkålen,ser väldigt gott ut👍Dynorna blev tipptopp👏👏👏