mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 augusti 2019

En hök som var en falk.....

 Dimman var tät på morgonen....

där borta finns "dammen" ....

 det FINNS lingon...tydligen
men ack så gröna

 tänk om alla röda bär var lingon 

 dimman börja lätta

 så här ska det se ut....

 länge sen vi kunde sitta ute och fika

 dagens lunch ... en låda från frysen
kycklinglever så gott 

på span med kameran

 en strömstare vid båthuset

 och en liten pippi i ett träd....
men va tusan inga löv??

 i toppen på långa granen får jag se en fågel


 vist är det söt....jag trodde det var sparvhöken
men det är en TORNFALK  har jag fått veta



 Lennart såg fyra eller fem fåglar


 jag bara MÅSTE ha nått sött i dag
vi hade varit och storhandlat på Konsum
tur att Janne har godis

 det blev fiskbullar med ägg o persiljesås

 har köpt nya byxor

 jag har RENA tofflor 
för dom fick följa med i dagens tvätt

kväll från Yttervik

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fantastiskt fågelliv👍👍👍Go lördag