mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 9 augusti 2019

en vecka sen sist...

 men lilla lövsångaren vad gör du bland solrosfröna?
För du är väl en lövsångare?

 Oj va de har växt på den här veckan vi varit borta


 och torra var dom stackrarna


 i posten fanns brev från transportstyrelsen
NYTT körkort ska ju beställas

 jag har fått telefontid med Per Videhult

men den här tiden måste jag ändra
för då är jag i Järvsjöby och där har jag väl ingen täckning
men det fixar jag på 1177
lätt som en plätt...

 och med Karl Andersson
och en fin IKEA kasse
tusen tack Therese 

 hade lite kavar av Paulos pastasås
blev bra i dag oxå 
och med RIKTIG parmesan 

 vi har en så snygg ekorre
har inte sett den förut
så fin i färgen

 och den här lilla stackaren hade landat i hinken
och kunde inte ta sej ur
Lennart la den på en hylla 
och därifrån kunde den få luft under vingarna och flyga iväg
hoppas den bor i garaget

 i  Katterjokk köpte jag skorpor som är så goda
synd jag inte köpte en påse till

 här har vi suttit HELA dagen och fixat med bilder
är inte klara än....

 det gäller att ha lite snabbmat när man "jobbar"
lappskojs fick det bli

 har också börjat på ett bokmärke till Stella
ser du va de ska bli?

 Lennart beställde tid hos frissan
vi får se vad hon säger
klipparen är INTE den bästa
men Lennart är den bästa i alla fall

 första skörden

 vilken gomacka det blev
tunnbröd brunost o nysallad

fick den här fina bilden 
på finaste Linus

1 kommentar:

Ellinor sa...

Har saknat dina fina bilder,en fantasiskt vacker ekorre.Kram