mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 augusti 2019

Missat samtal....

 vilken underbara dag det ser ut att bli....

 har inte varit till affären på länge
och inte i dag heller de får bli i morgon
så nu blir det mat på en spik
en burk hela tomater
en stor morot
½ lök
koka till en sås
i med lite Ebba (ärtor)
och ett paket nudlar utan smak
och en klick yoghurt
HELT OK lunch
 jag sov ute i solen och Lennart oljade altanen en gång till
vi satt ute hela dagen
magiskt väder
solen skiner lagom varmt

 AJ då ... de där var inte bra
är förmodligen doktorn
men jag har inte fått nån förvarning om att han ska ringa idag
bara ATT han ska ringa

 en låda från frysen
den köttfärsinbakade blomkålen
lite stekt potatis och lite sås café de Paris

 kvällen blev det lite av varje
Lennart letade efter när vi var till Hattfjelldal när Linus var med
jag sa -99 och de var det

 jag har börjat på vantar i ullgarn
och virkad nålbindning 
dom ska tovas lite när dom är klara
och ruggas nästan som lovika

så har vi lyssnat klart på den här

och så har jag beställt 2:an
på bibblan

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du kan verkligen koka soppa på enspik👏👏👏🥰