mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 1 augusti 2019

Notdragning i solsken

 några mandelkubbar på G


receptet på MINA mandelkubbar

  Rör 100g smör och 1 dl socker pösigt
tillsätt 2 äggulor
lös 1 tsk hjorthonssalt i 1 dl mjölk och blanda i
tillsätt 10 rivna bittermandlar och 5½ dl vetemjöl

rulla längder
skär i lagom bitar
doppa i äggvita o socker ev mandel
lägg på plåt med bakplåtspapper

grädda i 200° ca 15 min

njut med kall mjölk eller kaffe....

 blir bra på Norgeturen
mandelkubb gör ju inget om dom "torkar"

 måste ju provsmaka förstås

 blev bra den där också

så är framstycket klart på tröjan
nu är det "bara" två ärmar kvar

 Lennart friserar de gröna

 vi förstår inte riktigt vitsen med den här 
kullen ... gjord i torv av Veiko som bodde i huset ett tag
skulle det bli en rabatt?? eller vad ??

 Tony jobbar oxå med det gröna i dag




dagens lunch


 varför äter vi inte leverbiff oftare
när det är så enkelt och GOTT

 kvällen tillbringades i Joeström


Maria i motljus

 Lars bjöd på godbitar
grovt bröd med en röra av syrad grädde västerbottensost o granskott
ärtskott o picklad rödlök och en bit rökt sik

Skulle velat ha en hel macka och inte bara en smakbit

 Gustaf vill ha våfflor han

 så var det dax att dra in nätet


 det var ju kvällens stora begivenhet 
notdragningen

 det sprattlar betänkligt


 och jo då i år var det fin fångst

 och så blir det auktion på fångsten

 rallarrosor o älggräs
båda kan man göra dricka på
men nu har jag inte tid
och när jag kommer från Norge är dom överblommade
så i år blir jag utan



hemma blev det varm macka med makrill
det blev ju fick i alla fall

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni görså mycket mysiga saker👌👌👌🥰