mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 augusti 2019

en kyrka fyller 150 år

 kl 9 klev vi på bussen vid Tärnaby kyrka
på väg till en annan kyrka
nämligen 
Hattfjelldals kirke

 oj va de regnade 
Men jag sitter på bussen och där är det torrt
hann med några ränder

 så var vi framme


 Klaus D. Bobe
han var det inte lätt att förstå
tysk/norsk ... ja ja 

 första prästparet i kyrkan 1869
synd att det var lite svårt att förstå allt
inte lätt med norskan alla gånger

 kyrkstöten...

han pillade den sovande kyrkobesökaren under näsan
så dom vaknade 
😇😇

 Bertil Jønsson Diakon för sydsamerna 

 så var vi och tittade på den ny renoverade prästbostaden
Per Arne Engdal har bott här tidigare 
och de var då hiskeligt kallt här på vintern
gick inte att hålla varmt
nu hoppas han att nästa präst ska få de lite varmare 

 kissnödig......är det rätt dörr månntro

 Å äntligen KAFFE

 den var så god
ett speciellt bröd ..
mjukt tunnbröd men inte som de "vanliga"



tog mej en kaka oxå 

 Kari Sjursen Sokenprest i Vefsn

 och vår egen Peder Jonnson 
sokenpresten fra Tärnaby

 första pakethållare....
Håkan Adolfsson
kyrkorådets ordförande i Tärnaby  

ja de var allt en regnig dag
men kyrkan är ändå vacker
ligger mitt i byn

när vi kom hem sent om sider
var det bråttom med mat
så de fick bli fiskbullar med mos
för att sen "kasta" mej i säng och sova två timmar

 när jag vaknade fanns det lunch till i morgon
Tommy  hade  varit här
100000 TACK


det gula garnet tog slut på sista varvet på sjalen
vad göra ... ju det här garnet är inte tvinnat 
utan det är bara 4 trådar bredvid varandra 


olika antal av olika färger...
 och jag behöver ett helgult
det var bara att nysta upp 
dela på trådarna
och göra nya nystan
så nu kan jag virka klart i morgon

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lärorik utflykt,hoppas att det var toadörren😘😘😘