mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 30 augusti 2019

"syjunta" o fotobok ....

 I öster stiger solen upp 
och sprider guld på skyn...

 men när den skiner på molnen i väster
är det inte mycket guld där inte

 utsikt från soptunnan... så himla vackert
men blir jag blöt när vi kommer in till by?

 så var jag då inne på handarbetsträff 
7 glada kvinnor runt ett bord
med garn o nålar

en tröja, 
ett tennarmband, 
två jumprar
ett par mönstrade norska vantar
ett par raggsockor modell tjockare
en kolt som skulle fållas
och så mina vantar
de var vad som gjordes i dag på ABF

 Lennart hade lite pyssel för sej 
medans jag satt i byn
en sväng till Jokksbäcken bl.a
inte mycket vatten där inte

 undrar om allt vatten går i trumman??

 två timma går fort när man har roligt
och hungrig blev jag
tur jag hade kålsoppa klar
bara att värma
Varför äter/gör jag inte kålsoppa oftare
så himla gott

 ett underbart paket kom på posten
till mina gäster på soppköket
en för mej okänd kvinna 
har stickat och skänkt detta

bästa dottern ringde 
hon bor ju för tillfället på Malta
lika roligt varje gång hon ringer
lillgumman...
(ja ja vet hon fyll 51 snart)

 så blev det lite pannkaka till kvällen
mer ägg än mjöl tror jag men goda blev dom
och så rabarberkräm till 
SMASKENS

och så FLERA timmar framför datorn 
med en fotobok från Norgeresan
kan säga att vi är INTE klara

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vilken tur jag har som får njuta av dina fina bilder❤️