mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 november 2019

salong Fot o Frisyr Klippt o Klart

 men kan tro att kortet är fixat
men det är verkligen så blått ute
-18° kallt och vindstilla
kl är 8.30
 här har kl hunnit bli 10 
som du ser så är det inte helt ljust än
vi lever i skymningslandet just nu

mitt garn håller på att ta slut
och jag har ju rätt mycket som ska stickas
i just den färgen

La ut en fråga på FB om någon hade en skvätt
och bästa Maria Grubbström hade 
dock inte riktigt rätt färg
men det blir nog bra ändå 
det understa nystanet ser lovande ut
vi ska ses i byn på eftermiddagen

 en klassiker till lunch

 och så möte med Maria och Viola
10000 tack för garnet
kommer att rädda mej
som ni ser så träffades vi hos
Bagaren


 Lennart hade beställt tid på 
Fot o Frisyr Klippt o Klart 





korngrynskaka/korvkaka/leverkaka
kärt barn har många namn

 när man behöver en gåbortspresent

 vet inte om Lennart tyckte kaffet var svagt
eller vad de var för fel
en ut hällde han det 


blir bra de där

våran frys är full med saker
en halv pensionärskaka är hittad

 nu är det inte långt kvar
halskanten ska vara 8 cm 
och det är den inte riktigt än
tack vare Marias garn blir tröjan
klar i helgen

jag VET att alla ljusen är tända
i adventsljusstaken
men de bryr jag mej inte om
Lennart fick den är staken
av sin Farbror o Faster o Kusiner
när han fyllde 50...snart 25 år sen
jag tycker den är så vacker

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är spännande att hitta saker i frysen,man hade ju full koll på vad det var när man lade in det men sedan sprack minnet🤦Ha en fin advent 🕯