mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 17 februari 2022

Ättika är grejen




i dag upptäckte jag att
fettisdagen är en onsdag i år
😂😂


här ska göras rent
häller lite ättika i vattnet
och kokar upp
vattenkokaren blir som ny


och bottenplattan till vattenkokaren
är full med kalk


inte nu längre
tacka vet jag ättika


på söndag ska vi göra lapskojs på detta potatismos
men det finns inga portionsangivelser
det ska göras i nån maskin
så jag måste prova mej fram
kollar på ett "vanligt" paket
2 port 3 dl vatten 1 dl pulver


blev bra med lite kryddor
bra då vet vi det
blev lite kassler till och stekt lök


Hedda tar sin middagslur
under min syning


ut till Erikslund gör lite handling
Arken ZOO första stopp
vilka JÄTTEBEN
inte till någon liten 
Chiwawa

vi köpte i alla fall mat till
Hedda 


hämtade en låda grönt på
Grönsakshallen
ska bli till soppköket


till apoteket och köpte
magnesium
ett måste


avslutade besöket
med en fika på IKEA


hemma igen och jag fixar till grönsakerna
stora bunken med sallad
den ska stå till sej
blir godare med tiden


Mattes knä är bra skönt
och har hon en förklädet på sej
blir det ännu skönare




kvällen bjöd på kalops
tror jag skulle kunna äta det varje dag 
i en vecka i alla fall






nu räcker det med stickning
för nu sa jag ligga här














1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Igår blev vi bortskämda med medaljer och nu hörde jag att vi fick ett guld idag också👏👏😢🇸🇪Ute snöar det och är underkylt,promenaden blev INTE skön🥶Hedda är underbar😻