mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 14 februari 2022

OS på TV




ännu en dag framför TV
lunch där husse delar med sej till Hedda


och vad åt dom då?
jo
torskromspudding med skirat smör o räkor


hittade lite bilder på barnbarnen
Hannah


Linus


Anton o Niklas


och först barnbarnsbarnet
Dexterr


här i mormors mormors knä
ja de är sant de ska vara mormor två gånger


en liten semla till kaffet
jag åt en 1/2 det var nog 1/4 för mycket
men de är ju så gott med 
hjorten o grädde o mandelmassa
och pågens bullar med kardemumma
är riktigt goda


gamla kort 
Niklas o Anton 
vid vår anfader
Johannes Rudbeckius 
killarna tyckte då att de
var häftigt
och jag kan hålla med



kände egentligen inget för mat
(efter semlan)
men jag vet att jag måste
om jag ska må bra
så det blev en potatisgratäng
och kassler

och magen blev gladare



snacka om gamla kort 
minns så väl när 
Kenneth kom upp titt som tätt
och tog o visade kort
han har flyttat nu
ja de är länge sen
men kul var det
oftast i alla fall


dagens medalj 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Alla hjärtans kram❤️😻