mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 februari 2022

Trött tröttare tröttast



började dagen med att åka och handla lite
bl.a den här jätteburken med rödbetor
blir gott till söndagens lapskojs
på soppköket




det stod inte pölsa på min handlingslista
men vi kunde inte motstå
blev så sugna



tänk att nått som ser ut så här 
kan vara SÅ GOTT


lyssna på bok
Galleriet vid vattnet
och sen sova nån timme eller två


fick för mej att baka mandelkubb




blev lite hårda 
men man kan ju alltid doppa

tänk jag orkar ingenting
nästan så jag blir trött av att 
klä på mej

  kroppen är så trött och ond
att jag inte ens orkar sticka
det känns som alla leder i hela kroppen
 inte sitter ihop
utan måste hållas samman med tvång
jag blir så trött o det gör så ont


när jag är så trött blir det ingen mat
jag orkar inte äta
så senare på kvällen blev det 
en varm macka med falukorv o ost

Farmen o Torpet
 

tog mej samman och lyckades klippa Lennart
innan jag intog sängen

 

få se om jag orkar läsa ett kapitel
eller två





 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Kramar om dig försiktigt,gör inga måsten och unna dig att vila❤️

Mådde sa...

Os på tv får räcka idag