mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 12 februari 2022

dag nr 42 en helt vanlig fredag


tvättstugan nästa
+ lämna böcker i vårt lilla husbibiliotek


ja men så sitter vi här 
tvätten tvättar sej
frukost på bordet
OS i mobilen
och stickning
kan de bli bättre


så kom vi hem
och undrade var Hedda var
inte i köket


inte här


inte här heller


även här var det tomt


MEN HÄR var hon
i väskan på CarlOskar


när nu tvätten var avklarad
åkte Lennart och tvättade bilen


jag snodde ihop lite lunch


när man har blixten på 
blir det lite häftiga bilder
även mitt på dagen


ha ha blixten var fortfarande på....
vi behövde fylla på potatisförrådet
och lite annat smått o gott
det var lugnt ute på Erikslund
även om kl närmade sej 16


ha ha de här ser ju inte klokt ut
jag har i alla fall satt 
popcorn som ska bli gräs till Hedda


korv o potatis kvar från lunchen


nu är det en helt annan rätt
bondomelett




så kom Västerås Tidning
och en välkänd ryggtavla dyker upp
Våran Anton


ett fint reportage från hans jobb


Jag kastar Hedda hämtar


ända tills husse lyfter på rumpan
då MÅSTE hon 
inta fåtöljen


köpte semmelbullar på City Gross
skulle köpa små
men dom var 
så små
knappt en tugga
så det fick blir "normala"
fyllde med hjortron o grädde


katter ska inte äta grädde jag vet
dom är laktoskänsliga
MEN detta är laktosfri grädde
ha ha fniss fniss





Min Bästa farmor Astrid har födelsedag just idag
hon föddes i Stora Skedvi
Skrädare Berglund var familjen
och året var 1906
hon fick ett bra liv
strävsamt men relativt frisk o kry
ända in i det sista
vi hade släktträff bara 3 veckor innan hon gick bort
och då talade hon om 
att hon levat klart på denna jord
och i juni 2003 dog hon stilla och lugnt
hemma i sin säng



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Många duktiga idrottare igår,håller tummarna för dom idag✊️🇸🇪Hedda hade nog lagt sig där för att visa att ni hade glömt henne❤️😀