mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 februari 2022

ett ställe på hemmaplan ...❤



Bästa lilla Hedda spanar på fåglarna
som flyger utanför fönstret
hon kom helt av sej
hon var ju på väg åt andra hållet


inte lätt att gå ute med rulle nu
i denna modd
riktigt djupt på sina håll


jag var på väg hit
Marias beauty center
ett för mej nytt ställe
här hemma på vårat område


ska fixa till dessa klor


dom vet vad en människa behöver



så där nu var det mina egna
korta som gäller


passade på att köpa ett presentkort till 
bästa Ninni som fyller 60 år i dag


så vi åkte ut till Mässen
för att gratta henne
och äta lunch



kalvrulader med SÅS
här fattar dom att man ska  ha sås
och inte prickar med sås på tallriken
DJUP TALLRIK
med mycket god sås


och ett underbart pärmos 
för att inte tala om gelen 


kaffe o "gogrej"


Västerås stad hissar Ukrainas flagga i dag
fint tycker jag
även om Putin skiter i det


då har ännu en släkting lämnat jordelivet
Mammas älsklingskusin
Dagmar



undrar om det finns någon kvar av
den generationen  💔

Lennart var på bandy i kväll
8-3 mot Sandviken
så han var glad


blev en bondomelett när han kom hem


och så var nästa klar


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Finner inga ord idag men ändå kan jag glädjas åt god mat,tokig katt och fina naglar,jag kan det för jag är fri🙏