mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 februari 2022

bacillskräck


vi tog oss en utflykt
till Åsby handelsträdgård



hur häftiga var inte dom här skålarna
det varma glaset har fått forma sej efter
trästyckets bucklor
synd att jag inte behövde någon
var inte så fasligt dyra heller
MEN jag har de jag behöver just nu






det jag inte har är en clivia
men jag har det inte nu heller
efter besöket här ....








fika i djungeln

Lennart tog en gårdagens räkmacka
det är lite av tjusningen att komma tidigt
det finns röd märkta mackor


jag nöjde mej med en raket




på vägen hem åkte vi förbi
ungarna i Lyckhem
och hängde en kasse ljus på dörren
då vi nuförtiden bara använder
batteriljus hade vi 
flera lådor både värme o kronljus
Träffade dock Hannah som 
höll på att tända i pannan
men vi bara hälsade över 
staketet
Vi har lite "bacillskräck"


LEK
 ni har allt varit borta för lände


ja men nu börjar det


fiskbullar i dillsås
med räkor


ja räkor är gott tycker även fröken


vi "glömde" köpa tulpaner
när vi var på Åsby 
eller jag såg inga i alla fall
så Lennart fick fixa det 
senare 



talade med Gloria i kväll
det är så märkligt 
det finns inga 
ADRESSER i Uganda
som vi har i sverige

när hon var liten och gick på skolan
var det lätt att skicka saker till henne
man skickade till skolan 
och skrev hennes namn 
lätt som en plätt
NU ÄR DET OMÖJLIGT
vi får klura på hur vi ska lösa det
ska höra med 
För skolan hon nu går på 
där får eleverna inte använda 
deras adress
MÄRKLIGT
"hennes" präst
han kan kanske vara mellanhand 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ni gör så mysiga utflykter👍❤️