mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 februari 2022

Nu ni, nu händer de grejer‼


här sitter vi ....


och Sara fixade ett guld
de tackar i för

fick svar om min prover
allt väl tydligen
visserligen var några höga och några låga
men det var ju marginellt 


ärtsoppa och pizzabit till lunch


skrev på 1177 att jag ville att någon
förståsigpåare skulle kolla såret på ryggen
då jag inte får ha sår vid operationen
inte ens ett sönderkliat myggbett
ja ja de senaste är väll inte troligt



men så fick jag den här 
ja ja åker ner till 12.30 så får vi se
vilken tid som gäller 
😂


MEN KOLLA
nu händer det saker


en fika efter vi handlat på Maxi



Lennart fick lov att gå ut och fota 


spännande värre
och att dom börjar med vårat hus
toppen helt klart


ser inte så gott ut 
förstår inte varför det skär sej
men de är creme fraiche, grädde, soya o sambal olek
över fläskytterfilé skivor
och så får det stå i ugnen 1 timme
blir så himla gott
(utseendet kan man ha åsikter om,
kan det bero på att de är laktosfritt?)


Lennart behöver bara lyfta på rumpan
så ligger hon där


pizza bitar till kvällens TV-tittande
men nu är den slut
räckte till tre gånger
då blir det inte så dyrt
kan man säga


så var den lila klar
nu blir det en blå 
något mindre




 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att proverna var ok👍👍👍👍🤗

Mådde sa...

Ja de är alltid skönt