mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 24 februari 2022

så var den på plats


väntar på att El Giganten ska höra av sej
klockan blev lunch inget SMS
men lunch blev det


medans jag vilar plingar
postis på dörren


garnet till min jumper kom...


fortfarande inget SMS
vi tar gamla TV till återbruket
och så åker vi och handlar


älskar dessa lådor
30 kr för allt detta
ät snart står det på lådan


nu känns det att de närmar sej OPERATION
(en vecka i dag)
tur vi satt ute på City Gross o fikade
när detta SMS kom

bara att gå in på apoteket och införskaffa ett sådant

och detta ..... tänk så håret blir
som svinto
men som tur är har jag kort hår i alla fall


alla skulle hem när vi skulle hem...


ja men titta nu är TVn hemma
Lennart gick in till El-Giganten
och den var ju klar ⁉


lätt som en plätt
bara att sätta på 
JO HEJ SAN...
INTE TUSAN FICK VI DEN ATT FUNKA
ringer sonen som får komma i morgon
och fixa till det hela


gårdagens kycklingspett med jordnötssås
blev i dag kyckling och stekt ris
och räckte till oss båda
förstärkt med kål, brytbönor o paprika
och ett ägg


ha ha 
när min hjärna fått bränsle i form av 
mat o kaffe
så fixade jag tv;n


Katter o kartonger


är nått speciellt




Farmen, Mästerkocken o Renes brygga
kvällen var räddad
och vilken klar bild
och lite större än förrut

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du var duktig,dagens teknik är inte helt lätt👏🤗